Przygotowanie cielesne do praktykowania narciarstwa

Zanim postawimy w bieżącym roku po raz pierwszy ślizgi na SPAdku trzeba się do tego odpowiednio przyszykować. Mentalnie, sprzętowo ale również fizycznie.
Wydolność cielesna narciarza ma fundamentalny wpływ na pułap bezpieczeństwa.

stok narciarski we włoskich Alpach
Autor: gakusei 88
Źródło: http://www.flickr.com

Jednostka, jaka nie jest dostatecznie przygotowana do narciarskiego sezonu stwarza niebezpieczeństwo nie jedynie dla własnego zdrowia, ale również pośrednio dla pozostałych narciarzy, co wydaje się bezdyskusyjne. Narciarz o małej wydolności rychlej ulega wyczerpaniu, stąd tak bezpośrednie przełożenie kondycji na poziom bezpieczeństwa. Wynika więc zapytanie, jak osoby na co dzień malutko aktywne muszą przygotować się do narciarskiego sezonu oraz co powinny czynić w czasie jego trwania, ażeby uprawianie narciarstwa było dla nich nie tylko przyjemne, ale też w wyższym stopniu bezpieczne? Jednostki, które z różnych przyczyn prowadzą sedenteryjny tryb życia, powinny bezwzględnie zwiększyć poziom aktywności fizycznej już w czasie jesiennym. Dla w wyższym stopniu „leniwych” adeptów sportów śnieżnych zaproponować można stosowanie się do dewizy: „3 x 30 x 130”, co oznacza, iż powinno się wykonywać wysiłki fizyczne chociaż trzy razy na tydzień, po minimum 30 minut, z intensywnością, jaka powoduje przyrost częstotliwości skurczów serca do około 130 sk./min. Najodpowiedniej zatem stosować wysiłki o charakterze tlenowym, a zatem pracę o stałej intensywności. Może być to przykładowo trucht, jazda na rowerze, jazda na wrotkach, pływanie itp.

Masz ochotę rozszerzyć swą wiedzę na taki temat? Zachęcamy więc do zaglądnięcia do następnej strony. Tam oczekuje na Ciebie dzisiejszy wpis (https://calus-p.pl/37-kosze-na-smieci).

Jeśli chodzi o narty Włochy więcej w serwisie są doskonałym wyborem.

Na około 7 dób przed zamyślanym wyjazdem możemy zrealizować serię intensywnych ćwiczeń fizycznych opartych na skurczach ekscentrycznych, a zatem takich, które charakteryzują się wzrostem naprężenia i długości mięśni kończyn dolnych. Jednostkom początkującym rekomenduję narty z instruktorem – fajne szkolenia narciarskie.